Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingová komunikace města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropské hlavní město kultury 2015
Vysloužilová, Kristýna ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza komunikačních aktivit města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropského hlavního města kultury pro rok 2015. Podstatnou součástí je přiblížení problematiky place marketingu, zejména s využitím zahraniční literatury. Práce se věnuje také place brandingu a strategickému procesu marketingového plánování v této oblasti. Součástí je také popis podstaty projektu Evropského hlavního města kultury a jeho možného marketingového využití. Dále je přiblíženo začlenění projektu kandidatury na titul Evropského hlavního města kultury do dlouhodobého rozvoje města Plzně. A to především prostřednictvím analýzy strategických rozvojových dokumentů města. Zásadní je potom samotné posouzení komunikačních aktivit města ve stanoveném období, které je ohraničeno podáním přihlášky do soutěže o titul na podzim roku 2009 a dnem oficiálního udělení titulu Radou EU, tedy 19. květnem 2011. Toto období je v práci z důvodu významných změn v kompetencích i v přístupu ke komunikaci dále rozděleno na před vítězstvím a po vítězství v soutěži. V práci jsou analyzovány zvolené komunikační nástroje určené k propagaci kandidatury města na titul i koncept komunikační strategie navrhovaný v přihlášce do soutěže přímo pro rok 2015.
Interpretace a prezentace památky zahradního umění a krajinářské architektury
Zajíčková, Markéta
Ve své literární části se práce věnuje definování kulturního turismu a jeho prostředí v ČR, z hlediska hlavních vnějších aspektů, které na dané odvětví působí. Podrobněji se následně zabývá turismem zahradním, který tvoří jedno z jeho pododvětví. Kromě situace zahradního turismu v ČR, je zde popsána i situace v dalších evropských státech. V závěru kapitoly jsou tyto skutečnosti porovnány, z čehož vyplývají i následná navržená opatření pro tuzemské poměry. Dále je uvedena metodika vytvořená pro účely prezentace a interpretace památek zahradního umění, na základě aktuálních poznatků a trendů v tomto oboru. Praktická část přímo navazuje na část literární a dle navržené metodiky popisuje způsob interpretace a prezentace konkrétních památek zahradního a krajinářského umění. Jedná se o dva oddělné subjekty s odlišným způsobem prezentace, a to o zámeckou zahradu v Mikulově a komponovanou krajinu Mikulovsko-Falkensteinska. Cílem tak bylo popsání více odlišných způsobů prezentace takovýchto objektů. K oběma celkům byla zpracována i grafická část prezentace objektu.
Mayská kultura v perspektivě antropologie turismu
Součková, Kristina ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent) ; Poláková, Markéta (oponent)
Má práce je ukotvena v širším kontextu teorií a kategorizací turismu a turistických zážitků, propracovaných autory zařazujícími se do relativně mladé subdisciplíny sociální a kulturní antropologie - antropologie turismu. Na mnou vybranou oblast Mexika, součást el Mundo Maya (mayského světa), pohlížím skrze prizma kategorií turismu Valene Smith (1989). Definuji si dva rozdílné (a zároveň podobné) antropologické terény - Riviera Maya, kde provádím výzkum v Cancúnu, Tulumu a Chichén Itzá a Ruta Maya, kde jsem prováděla výzkum v San Cristobalu de las Casas a vesnici Chamule. V oblasti populárního přímořského letoviska Cancúnu zkoumám přilehlé mayské památky jako cíl historického turismu a v oblasti hor Chiapasu autentickou mayskou vesnici, jež je cílem etnického, potažmo kulturního turismu. Zajímá mne, jak se utváří představy turistů, které dělím na španělsky a anglicky mluvící, o dávných i současných Mayích. Vyústěním mé práce je konkrétně představený pojem monumentalizace Mayů (Canclini, 2005) neboli vynalézání velkolepého mayského indiána pomocí turistických artefaktů, zážitků i průvodců. Klíčová slova Antropologie turismu, mayský turismus, Tulum, Chichén Itzá, Cancún, San Juan de Chamula, San Cristobal de las Casas, etnický turismus, kulturní turismus, historický turismus, monumentalizace Mayů,...
Cultural tourism in France focusing on selected projects
Sopúchová, Dana ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou kulturního cestovního ruchu ve Francouzské republice. Hlavním cílem práce je zanalyzovat kulturu v kontextu cestovního ruchu ve Francii a vytvořit případové studie zkoumaných projektů. Teoretická část se věnuje pojmům kultura, cestovní ruch a kulturní cestovní ruch. Praktická část analyzuje přístup francouzského státu a jeho obyvatel ke kultuře, jejich kulturní praktiky v rámci cestovního ruchu a cestovní ruch Francie jako takový. Prvním zkoumaným projektem je Guédelon: stavba středověkého hradu, avšak budovaná v současnosti a to technikami z 13. století. Druhá studie sa zabývá muzeem 21. století: projekt MuCEM, Muzeum evropských a středomořských civilizací v Marseille.
Hodnocení kulturních akcí a jejich vlivů v cestovním ruchu na příkladu vybraných eventů v rámci oslav 700. výročí narození Karla IV.
Nizamova, Kristina ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Straka, Michal (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji vybraným kulturním akcím, které se uskutečnily v rámci oslav 700. výroční narození Karla IV. a pomocí kterých se snažím zhodnotit ekonomické a sociokulturní dopady eventů na cestovní ruch a na lokalitu jako takovou. Zároveň chci poukázat na význam kulturních eventů a jejich evaluaci v kontextu turismu. Hodnocení vlivů vychází z rozhovorů s organizátory šesti kulturních eventů tematicky spojených s výročím. Závěry práce mohou sloužit jak samotným kulturním institucím, které podobné akce pořádají, tak i pro představitele veřejné správy, které rozhodují o financování těchto kulturních projektů.
Analýza kulturního turismu - Porto
Steinocherová, Denisa ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit atraktivitu kulturního turismu portugalského města Porta pro české turisty. V teoretické části jsou popsány přístupy k vymezení pojmu kulturní turismus, jeho součásti, nabídka a aktuální trendy. Praktická část obsahuje vlastní kvantitativní výzkum provedený za účelem zjištění postoje českých turistů k městu Portu jako turistické destinaci kulturního turismu. Výstupem je zhodnocení výzkumu a určení postavení Porta na trhu cestovního ruchu.
Vliv ubytovacího zařízení na rozvoj destinace kulturního turismu
Ottová, Martina ; Tittelbachová, Šárka (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem ubytovacího zařízení na rozvoj destinace kulturního turismu. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, se kterými se můžeme v dané problematice setkat a další potřebné teoretické informace, které dále aplikujeme v části praktické. Cílem práce je zhodnotit, zda hosté vybraného ubytovacího zařízení využívají atraktivit daného místa a tím přispívají k rozvoji produktu destinace. Práce se také zabývá spotřebním chováním turistů v hotelu a dané destinaci a pomocí dotazníkového šetření je zjištěno, jestli využívají nabízených atraktivit a zda se do destinace chtějí vrátit. Je provedeno několik analýz, které zobrazují situaci v dané destinaci.
Kultura a umění nativního severozápadního pobřeží a vliv turismu na jejich revitalizaci
Řeháčková, Kristýna ; Soukup, Václav (oponent) ; Soukup, Martin (oponent)
Práce se věnuje kulturní oblasti amerického Severozápadního pobřeží a zejména umění nativní skupiny Sališů. Předmětem práce je teoretická analýza nejvýznamnějších uměleckých artefaktů. Zvláštní pozornost je věnována vývojovým proměnám tradičních artefaktů a jejich funkci v moderní společnosti. Cílem práce je postihnout význam uměleckých tradic amerických indiánů, zejména jižní skupiny Sališů, v kontextu současných revitalizačních hnutí. Hlavní důraz je v práci kladen na vliv turismu na revitalizaci kultury a umění Sališů a roli nativních uměleckých artefaktů v rámci komerčního využití historického a kulturního dědictví oblasti. Práce zkoumá i vliv umění na vnímání vlastní identity původních obyvatel a vliv turismu na něj.
Kultura a umění nativního amerického Severozápadu
Řeháčková, Kristýna ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Práce se věnuje kulturní oblasti amerického Severozápadního pobřeží a zejména umění několika skupin nativního obyvatelstva, které ji obývaly a částečně stále obývají. Předmětem práce je zejména teoretická analýza nejvýznamnějších uměleckých artefaktů. Zvláštní pozornost je věnována vývojovým proměnám tradičních artefaktů a jejich funkci v moderní společnosti. Cílem práce je postihnout význam uměleckých tradic amerických indiánů, zejména jižní skupiny Sališů, v kontextu současných revitalizačních hnutí. Hlavní důraz je v práci kladen na roli nativních uměleckých artefaktů v rámci komerčního využití historického a kulturního dědictví oblasti. Práce zkoumá i vliv umění na vnímání vlastní identity původních obyvatel.
Marketingová komunikace města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropské hlavní město kultury 2015
Vysloužilová, Kristýna ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza komunikačních aktivit města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropského hlavního města kultury pro rok 2015. Podstatnou součástí je přiblížení problematiky place marketingu, zejména s využitím zahraniční literatury. Práce se věnuje také place brandingu a strategickému procesu marketingového plánování v této oblasti. Součástí je také popis podstaty projektu Evropského hlavního města kultury a jeho možného marketingového využití. Dále je přiblíženo začlenění projektu kandidatury na titul Evropského hlavního města kultury do dlouhodobého rozvoje města Plzně. A to především prostřednictvím analýzy strategických rozvojových dokumentů města. Zásadní je potom samotné posouzení komunikačních aktivit města ve stanoveném období, které je ohraničeno podáním přihlášky do soutěže o titul na podzim roku 2009 a dnem oficiálního udělení titulu Radou EU, tedy 19. květnem 2011. Toto období je v práci z důvodu významných změn v kompetencích i v přístupu ke komunikaci dále rozděleno na před vítězstvím a po vítězství v soutěži. V práci jsou analyzovány zvolené komunikační nástroje určené k propagaci kandidatury města na titul i koncept komunikační strategie navrhovaný v přihlášce do soutěže přímo pro rok 2015.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.